07 oktober, 2010

Heeeeej :D

Min första p-day!! :D Sa kul!!
Okej, jag har haft en underbar vecka, extreeemt lång, eftersom jag inte ar van vid att använda all min vakna tid till något produktivt, så det känns som om jag har varit har mer än en vecka, men andra missionärer säger att det ar något som man vänjer sig vid och att tiden snart kommer att flyga förbi.. vi far se, jag trivs väldigt bra iaf!

Jag skrev förra veckan att jag ar en Solo-syster, så det är jag och fyra st äldster i mitt distrikt! Jag gillar dem mycket och de ar väldigt snälla mot mig (kanske for att jag kan hjälpa dem med danska hahaha xD) Ne men de är väldigt roliga, och det är coolt att se hur olika alla är, vi är alla kallade till att tjäna i Danmark, men alla är sa olika, alla har starka vittnesbörd, men de tar sig uttryck på olika sätt och det är bara coolt att se hur vi kan vara olika, men sträva mot samma mål.. (did that make sense? xD)

Min kamrat eller vad man ska säga är superbra!! Syster Kremmer från Ungern, som ska till Nederländerna.. OCH!! Det ar skandal!! For hon har inte ens sett Best Two Years!!! *suck* Men hon ar väldigt hårt arbetande och flitig och hjälper mig med att komma in i alla rutiner och saker. Vi har mycket gemensamt och kommer bra överens och har roligt tillsammans, från min sida iaf haha xD Hon har en engelsk accent vilket är supercoolt också!!

Och haha, jag hade ju tagit med mig lite godis, och sen så gav the Wrights mig kakor, och sen så har jag fatt mer godis och sötsaker från mamma :p Så jag svälter inte alls här borta.. men vet ni en sak?? Jag hade INGET SÖTSUG ALLS den första veckan!! Det var helt galet, jag bara kände inte for att äta något sött, men som tur var ar det över nu, och jag kan äta sötsaker som vanligt xDXD Jag har bjudit mitt distrikt på svensk choklad också, och de gillade det :p

Okej, kommer ni ihåg den galna väckarklockan som jag köpte? Den som hade ett extremt högt alarm? Jag använde den första natten här, och den ringde av någon anledning för tidigt, halv 6 xD och väckte mina roomies, vilket inte var världens bästa, och den var extremt irriterande, så jag bestämde mig for att skippa att använda den, så jag använder en liten väckarklocka som jag fick i present :) Och, jag har inte haft några problem alls med att komma upp på morgnarna. Jag ar lite förvånad själv, men jag tror att det är for att min vilja att följa reglerna är starkare än min vilja att ligga kvar i sängen xD och sen får jag säkert hjälp från Himmelske Fader också.

Det är så sjukt coolt att vara här och jag älskar det!! Något som "förvånat" mig är hur personligt missionärsarbete faktiskt är. Vi får lära oss mycket om att vi ska lära känna personer först och ta reda på vad deras andliga behov är och sedan undervisa dem det som kan tillfredsställa de behoven. Det är så extremt viktigt att lyssna och försöka förstå andra, och för att göra det måste man ställa rätt sorts frågor.. Jag tycker att det är lite svårt och sa det till min lärare, så vi ska fokusera mycket på att ställa de rätta frågorna den här veckan :) men jag gillar att undervisa!!! I början så var jag sååååå räääädd varje gång vi skulle göra ett rollspel, men sen så gjorde jag och två äldster i mitt distrikt ett rollspel som gick bra, och jag kunde känna Anden och efter det så tycker jag att det är roligt.

Danska går bra också!! Jag förstår i princip allt som mina lärare säger på danska, kan läsa det förstås, och har lätt for att komma ihåg orden, så det är inga problem alls :p Jag gillar att lära mig danska!! Det är ett så roligt språk hahah :D prova att uttala det.. det går bäst om man låtsas att tungan är sådär lagom bra efter att ha varit hos tandläkaren :P

Hur gillade ni generalkonferensen?? Jag älskade president Thomas S. Monson's tal om tacksamhet, och jag har satt ett mål att skriva tre saker jag är tacksam för i min dagbok varje kväll!! Sen så var det jättekul att, vilket ni inte fick se förstås, en svensk generalaktoritet fick tala!! Per G Malm :D Jag kommer inte ihåg mycket av hans tal eftersom jag var så uppspelt av att det var en svensk (inte världens bästa ide kanske haha) som talade... haha :p

En sak jag insett sedan jag kom hit är hur lite jag egentligen kan göra, och hur mycket jag behöver Herrens hjälp. Jag var lite nere i mitten av veckan eftersom jag kände att jag inte hade Anden så mycket som jag ville ha den och behövde ha den, men igår sa hade vi devotional och han som talade sa att man behövde betala priset for Anden i hur mycket man studerar skrifterna, så jag ska studera skrifterna mer nu!! (jag har fokuserat mycket på att lära mig lektionerna bättre tidigare) och det känns redan bättre!!

Jag älskar er alla, och hoppas att det går bra for er!!
Kram //Sister Ronstrom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar